2010/03/03

دیروز رفتم دانشگاه کوروینوس که با آقای میکلُش هَدَش در مورد پروژه  کارشناسی ارشدم صحبت کنم. چیزی که الآن مد نظرم هست مطالعه ی تجربیات زندگی شده ی مردان فمینیست در ایران و مجارستان است. دکتر گفت که امکان پیدا کردن مردی در مجارستان که خود را فمینیست بداند و انگلیسی صحبت کند نزدیک به صفر است. وقتی گفتم در ایران من دست کم سی تا پسر می شناسم که خودشان را فمینیست می دانند تعجب کرد. صدایش را دوست داشتم. حالا که توی رزومه اش نگاه می کنم می بینم که  یک زمانی خواننده ی جاز بوده. قیافه اش هم دلنشین بود: ترکیبی از گاندی و فوکو. گفت که خودش روی ورزشکاران مرد مجارستان در قرن نوزدهم مطالعه کرده که به درد من نمی خورد. نتیجه این شد که بروم سراغ کسانی که روی جنبش همجنسگراها و مردان مطلقه در مجارستان کار می کنند. این طوری می توانم تصویر بهتری از مرد و مردانگی در مجارستان (این مردانگی هیچ ارتباطی به آن غیرت ندارد) داشته باشم.

پاسخی بگذارید

